سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ایمان برهنه است و جامه آن تقوا و زیورش حیا و دارایی اش فقه و میوه اشدانش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
یادداشت ها
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» نظر سنجی

 

نگرش شما نسبت به مدرسه ومعلمان چیست ؟نمایش تصویر در وضیعت عادی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حمیدعابدی ( سه شنبه 87/8/14 :: ساعت 10:45 عصر )
»» توصیف نماز

 

 

نمایش تصویر در وضیعت عادی                 به نام خالق یکتا

 

نماز غنچه ی دل مومنان را در حضور نسیم ملکوت شکوفا می کند

در جواب دوستی که می پرسد چرا نماز می خوانی می گویمنمازجویبارپاکی است .نمازراه رسیدن به کمال است،نماز ستون نور است نماز پیچک راه عاشق است نماز عشق بازی باخداست،نمازنورالانواراست،نمازسیم وصل میان انسان و خداست،نماز تسلا بخش دل های خسته است، نماز توانایی پرواز در اسمان معنویات است،نماز سر چشمه نیکی ها و جاری شدن زیبایی ها در جویبار عشق است ،نماز قدم زدن در کوچه های نورانی ایمان است ، نماز مایه صفای باطن است نماز بالا بر برج عرفان است نماز قدم گذاشتن در راه سلوک الهی است .نماز مهر تایید اعمال انسان است ،نماز بسیج همگانی انسان های وارسته است،نمازاوج زیبایی است، نماز چون شیرجه ای است که انسان در انبوهی از نیکی ها می زند وتن خویش را با بوی خوش ونسیم دلنواز بهشتی عطر اگین می کند، نماز قدم گذاشتن بر بال فرشتگان است ، نماز جنگ با نفس است نماز انتظار عاشق است ،نمازعطر یاس است،نماز تسبیح خداوند بلند مرتبه است ، نماز آرامش بخش جان است نماز یعنی خشوع در برابر زیبایی مطلق ، نماز یعنی غرق شدن در عظمت خدا، نماز روشنی روح و روان است ،نماز شکر بی کران نعمت هاست،نماز به جا آروردن حق بندگی است،نماز زلال ترین شبنم شقایق ایمان است ،نماز پس انداز در بانک سعادت است ،نماز زبان مکالمه با خداست،نماز کارت عبور از گذر گاه قیامت است،نماز مانعی از عذاب و آتش الهی است ،نماز توشه مومن و مونس او در خانه قبر است ،نماز تاج افتخار در قیامت است ،نماز عامل درخشش چهره در محشر است ،نماز نردبان ترقی انسا ن به در جات برتر است ،نماز عامل روسیاهی شیطان است ،نماز اکسیر خوشبختی است ،نماز بهترین خلوت عاشق با معشوق است ،نماز تاج بهشتیان است ،نماز باز ترین پنجره به منظر غیب است ، نماز مهمترین لذت ارواح پاک است ،نماز چراغ سبز ورود به بهشت است ،نماز همچون راهنمایی است درگذر از پیچ و خم های تاریک قیامت، نماز واقعی نمازامام حسین است در صحرای کربلا ،نماز واقعی نماز بسیجی و رزمنده است در جبهه.....

نماز بخوان تا سوار بر کشتی نوح شوی و با سرعت در مسیر کمال حرکت کنی .نماز بخوان تا در معبد گاه متقیان قدم گذاری و خود را در معنویات غوطه ور سازی.نماز بخوان تا شامل آیه ی فاذکرونی اذکرکم وشکرولی ولا تکفرون شوی نماز بخوان تا با شوق در مسیر مرگ گام نهی.

فرد نماز گزار بر سجاده ای از جنس بال فرشتگان وبر مهری از جنس خاک بهشت سجده می کندوبا دانه هایی از جنس مروارید به ذکر و ثنا می پردازد و خود را با دو بال  عشق و معرفت به در جات سلوک الهی می رساند.

شخص نماز گزار پاک ترین افراد است که خود را در منبعی از نور شست وشو می دهد.چهره اش نورافشانی می کند دیدگانش دارای خشوع اند وافکارش پیش خداست .اوبه مهمانی خالق می رود کلامش را بانام او اغاز می کند وبا کمال فروتنی او را در اوج بی همتایی می خواند احترامش را از خدا در الرحمن الرحیم  نشان می دهد وامامت ونبوت را در ا هدنا الصراط الذین انعمت علیهم اقرار  می کند خشوع خود را در رکوع وسجود به نمایش می گذارد.

حال نماز این ستون دین و این زیباترین زیبا برای اوج گرفتن وپرواز در آسمان معنویات برای انسان قرار داده شده است وقتی که صدای دلنشین موذن از گلدسته ها و از لابه لای پیچ و خم کوچه ها به گوش می رسد وانسان را به نماز فرا می خواند (حی الصلواة  حی اللفلاح )چه زیبا است وضوی مومن وچه زیبااست حرکت به سوی نماز چه زیباست که انسان با خلوص نیت به درگاه معبود خویش رود در حالیکه مروارید های درخشان از گونه هایش جاری می شود.

خداوند نماز را بر انسان واجب ساخت تا هر روز بر یگانگی او اقرار کند و بندگی خود را در برابر آن بزرگ بلند مرتبه به تکرار بیان نماید.

 خداوند نماز را بر انسان واجب ساخت تا او ازخداوند غافل نگردد و هیچ گاه خود را در هیاهوی دنیا تنها نبیند.

خداوند نماز را بر انسان واجب ساخت تا سر بر خاک گذارد و خشوع ناب را در برابر خدای خویش به نمایش گذارد و در آن به عظمت خدا اقرار کند.

اگر کسی از نماز لذت ببرد دیگر به هوس های دنیوی دل ندهد، لذت نماز بالا ترین آرزوی مومن است . 

نماز انسان را از گناه ها باز می دارد  انسانی که نماز می خواند و با خدای خویش راز و نیاز می کند هیچ گاه این همنشینی با خدا را ترک نمی کند تا به دنبال گناه رود وهمچنین شیطان نیز از او دور می شود به طوری که امام زمان (عج)می فرماید :هیچ چیز مانند نماز بینی شیطان را به خاک نمی مالد.

یکی از وسوسه های شیطان دوری انسان از یاد خدا ی بی همتا است  خداوند در آیه ای از قران

می فرماید (( انما یرید الشیطان ان یوقع بینکم العداوه و البغضاءفی الخمر والمیسر و یصدکم عن ذکر الله  وعن الصلواه1))سوره مائده ایه91

(به در ستی که شیطان می خواهد به وسیله ی شراب و قمار در بین شما دشمنی و کینه بیاندازد و شما را از یاد خدا و نماز باز دارد)

کسانی که نماز را سبک می شمارند از لطف یزدان بی نصیب می مانند ودر قیامت در برابر اولین سوال بی پاسخ، به طوری  که پیامبر می فرماید سبک شماری نماز با مسلمان بودن سازگار نیست  نماز در هر دینی بردارنده ی تمام ان دین می باشد و موجب بر پایی ان دین است امام رضا علیه السلام علت و حکمت نماز را اقرار به ربوبیت پروردگار،کنار گذاشتن شرک و اموری که نوع مردم ان ها را در امور موثر می بینند ،برای اینکه ادمی،صاحب نعمت اصلی ،مدبر وخالق خود را فراموش نکند ،تا سرگرم به زندگی جاری می شود و به سر کشی افتد. نماز انسان را از گناهان دور نگاه می دارد و از انواع فساد و تباهی ها باز می دارد.

روزی از« سهل شوشتری» که از عرفای بزرگ و اهل کرامت بود پرسیدند چگونه به این مقام رسیدی؟او پاسخ داد من در کودکی نزد دایی ام زندگی می کردم وقتی هفت ساله بودم ،نیمه شب ادرار به من فشار آورد به ناچار از رختخواب بر خاستم و به دستشویی رفتم و قتی که بر گشتم دایی ام را در حالی رو به قبله نشسته عبایی بر دوش کشیده ومشغول نماز بود دیدم از حالت او خوشم آمد کنارش نشستم تا نمازش تمام شد آنگاه از من پرسید «پسر چرا نشسته ای ؟برو بخواب؟»گفتم «از کار شما خوشم آمده و می خواهم پهلوی شما بنشینم»گفت «نه ،برو بخواب »

رفتم و خوابیدم شب بعد نیز از خواب بیدار شدم وقتی از دستشویی بر گشتم باز هم دایی ام را مشغول نماز دیدم  کنار او نشستم به من گفت «برو بخواب»

گفتم «دوست دارم هر چه شما می گویید من هم تکرار کنم .»دایی ام مرا روبه قبله نشا ند و گفت :یک مرتبه بگو یا حاضرو یا ناظر من هم تکرار کردم ان وقت دایی گفت برای امشب کافی است حالا برو بخواب

این کارچند شب تکرار شد و هر شب عبارت یا حاضر و یا ناظر را چند با تکرار می کردم کم کم وضو گرفتن را هم آموختم و پس از آنکه وضو می گرفتم هفت بار می گفتم یا حاضر و یا ناظر تا بالاخره کار به جایی کشید که من بدون اینکه نزد دایی ام بروم خودم شب ها بیدار شده و پس از نماز تسبیح به دست می گرفتم و عبارت یا حاضر و یا نا ظر را پیوسته تکرار  می کرده و از این کار نیز حظ معنوی می بردم تا این که به این مقام و مرتبه رسیدم نمایش تصویر در وضیعت عادی

 

حال چرا انسان به دنبال این فریضه واجب نرود در حالی که هم سعادت دنیا و هم سعادت اخرت را در پیش داردنمایش تصویر در وضیعت عادی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حمیدعابدی ( جمعه 87/8/10 :: ساعت 12:28 عصر )
»» جدایی میان دوستان

                    به نام حضرت دوست که هر چه داریم از اوست

 

 

 

چرا مدرسه هم مانند این دنیا رسم بی وفایی وجدایی را اجرا می کند ؟

 

هر سالی که به اتمام می رسد (سال تحصیلی ) همه دوستان از هم خداحافظی می کنند و از هم جدا می شوند . هیچ کس نمی داند که ایا دوباره این دوستان هم دیگر را خواهند دید یا نه !! با شروع شدن سال جدید و رفتن دانش اموزان به مدرسه  می بینی تعدادی از دوستان هستند و خوشحال می شوی اما وقتی می بینی تعدادی هم نیستند اندوهگین می شویم ؛ افسوس می خوریم که چرا تازمانی که او پیش ما بود قدرش را ندانستیم  و حتی گا هی اوقات سر چیز های کوچک باهم قهر می کردیم  و افسوس از اینکه دیگر ، ان خاطرات خوب باز گشتی ندارد وحالا فهمیده ایم که چقدر بودن او در کنارمان در لحظا تی که احتیاج به هم سخن داشتیم به ما دلگرمی داده و افسوس که ...                                                                                

                             ای کاش می شد هر رفتنی باز گشتی می داشت                                    

                         ای کاش می شد هیچ وقت دو دوست از هم جدا نمی شدند                                                         ای کاش می شد ....                                   



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حمیدعابدی ( دوشنبه 87/7/29 :: ساعت 2:39 عصر )
»» جدایی میان دوستان

                                               

 

 

به نام حضرت دوست که هرچه داریم از اوست

 

 

چرا باید مدرسه  هم مانند این دنیا رسم  جدایی را اجرا کند ؟!!!

 

 

 

هر سالی که به اتمام می رسد ، (سال تحصیلی ) همه از هم خدا حافظی می کنند ؛ ولی کسی نمی داند ایا این خداحافظی سلامی دیگر دارد یا نه  . با شروع شدن سال جدید می بینی تعدادی از دوستان ، امسال هم هستند وتعدادی، البته تعداد کمی به دلیل های خواصی نیستند ، افسوس که تازمانی که باهم بودیم قدر این دوستی را ندانستیم و حتی گاهی اوقات بر سر چیز های کوچک با هم قهر می کردیم ؛ ولی حالا که از هم دور شده ایم قدر این دوستی را فهمیده ایم ؛ و فهمیده ایم که هنگامی که در کنار ما بود چه دلگرمی برای ما بود . افسوس که این جدایی و رفتن هم مانند خیلی  از جدایی های دیگر باز گشتی ندارد .

 

 

 

                     ای کاش می شد هر رفتن وجدایی برگشتی داشت ، ای کاش می شد          

 

 

 

               هیچ وقت دوستها از هم

 

                                                 جدا نشوند ، ای کاش می شد .....



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حمیدعابدی ( جمعه 87/7/26 :: ساعت 3:40 عصر )
»» سال تحصیلی جدید وخاطرات ان

 

                                    بسم الله الرحمن الرحیم

                          دفتر خاطرات

 

در اولین روز باز گشایی مدارس همه یا بهتر بگویم بیشتر بچه ها خوشحال بودند . دوستان صمیمی یکجا جمع می شدند و از خاطرات تابستان خود برای هم می گوفتند وبعضی اوقات با جوک های خود دیگران را می خنداندند . در هر زنگ معلمی سر کلاس می امد و کمی در مورد عقاید خود صحبت می کرد در مجموع روز اول به اتمام رسید .

 

روز دوم فرارسید ؛ طبق برنامه کلاسی ،معلم های دروس ان روز سر کلاس امدند بعد از تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید درس خود را شروع کردند ،بعضی از معلم ها اشنا بودند و بعضی ها هم بقول ما سال اولی بودند .

 

هر روز که می گذشت ان خوشحالی های روز اول کم می شد دیگر زیاد کسی در زنگ های تفریح دور هم جمع نمی شدند و هر کس در گوشه ای از حیاط مشغول درس خواندن بود . انها دیگر فهمیده بودند که درس ها امسال سنگین تر شده است ،...



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » حمیدعابدی ( سه شنبه 87/7/23 :: ساعت 3:14 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

دجال کیست ؟
زندگی نامه نو کر امام حسین
[عناوین آرشیوشده]